Hoefschoenen Easyboot Glove

Rij-technische vragen of opmerkingen.
Pucky
Stapper

Berichtdoor Pucky » 23 jan 2015, 15:58

Ik overweeg de Easyboot Glove voor mijn IJslander aan te schaffen en ben benieuwd naar de goede en minder goede ervaringen van deze hoefschoenen.

kvika
Forumverslaafde

Berichtdoor kvika » 23 jan 2015, 17:55

Momenteel zit ik zelf in de testfase van de glove.
Maar nog weinig over te vertellen door gebrek van tijd, enz.
zal mijn bevindingen hier plaatsen.
gr

miepjo
Stapper

Berichtdoor miepjo » 23 jan 2015, 19:46

Afbeelding

Ik heb ze voor Perla tijdelijk gebruikt. Een paar weken van een vriendin geleend, voordat ik Perla toch heb laten beslaan. (Haar zolen waren in het voorjaar zo zacht en dun dat je het zelfs in de wei aan haar lopen kon zien). Het simpele nadeel voor mij was dat Perla ronde hoeven heeft, en de ‘wide’ versie niet zo klein gemaakt wordt als zij nodig heeft. Voor ging het net met de kleinste maat, maar die was bij de achterhoeven echt te groot.
Wat ik ermee gedaan heb? Alles dus… wandelen, longeren, een laag sprongetje, beetje dressuren, bosritten, door de modder, diepe plassen… Allemaal geen probleem. Echte lange ritten heb ik er niet mee gemaakt, omdat ze niet helemaal perfect pasten en ik geen blessures wilde riskeren. Ondanks dat ze wat ruim zaten bleven ze wel perfect zitten, en Perla liep er ook lekker mee. Die was natuurlijk ook gewoon wild enthousiast dat ze weer kon lopen zonder zere voeten.
Over slijtage kan ik niks zeggen, omdat ik ze daarvoor niet lang genoeg heb gebruikt.

Ik zou ze gerust aanraden als ze verkrijgbaar zijn in een maat die goed bij de afmeting en vorm van de hoeven van je paard past.

tonkie
Forumverslaafde

Berichtdoor tonkie » 23 jan 2015, 21:53

Ik heb met de geplakte versie die identiek is aan de glove een endurance wedstrijd van 700 km gereden. De pasvorm was voor mijn paard niet ideaal en daardoor was het plakken ingewikkeld. De slijtvastheid is ongelofelijk.

Grootste probleem is echt de pasvorm want de zolen slijten nauwelijks.

sneuwwitje
Renner

Berichtdoor sneuwwitje » 24 jan 2015, 01:03

Ik ben er zeer tevreden over! ook al gebruik ik ze niet zo heel vaak, omdat het ondertussen al weer zonder hoefschoenen goed gaat. Ik had ze na een hoefbevangenheid in de revalidatieperiode.
Goed meten is echter een must, je kunt soms nog iets doen met pads (inlages) of de power straps maar het idee is eigenlijk dat zij zo perfect en goed passen als een handschoen.
Eerst had ik een halve maat te groot...
en onervaren als ik was met hoefschoenen merkte ik dat niet meteen wel na het 3de testritje... het voelde ook raar... vooral met draf een beetje log... nou ja dat hebben wij ook als we met te grote schoenen moeten lopen.
goede pasvorm is echt essentieel.
afhankelijk van de vorm van de hoeven van je paard zou het ook best kunnen dat een ander model beter past.
Laten adviseren door iemand die goed is in hoefschoenen advies is wel een aanrader voor nieuwelingen.

Pucky
Stapper

Berichtdoor Pucky » 24 jan 2015, 15:15

Afbeelding

Ik heb ze voor Perla tijdelijk gebruikt. Een paar weken van een vriendin geleend, voordat ik Perla toch heb laten beslaan. (Haar zolen waren in het voorjaar zo zacht en dun dat je het zelfs in de wei aan haar lopen kon zien). Het simpele nadeel voor mij was dat Perla ronde hoeven heeft, en de ‘wide’ versie niet zo klein gemaakt wordt als zij nodig heeft. Voor ging het net met de kleinste maat, maar die was bij de achterhoeven echt te groot.
Wat ik ermee gedaan heb? Alles dus… wandelen, longeren, een laag sprongetje, beetje dressuren, bosritten, door de modder, diepe plassen… Allemaal geen probleem. Echte lange ritten heb ik er niet mee gemaakt, omdat ze niet helemaal perfect pasten en ik geen blessures wilde riskeren. Ondanks dat ze wat ruim zaten bleven ze wel perfect zitten, en Perla liep er ook lekker mee. Die was natuurlijk ook gewoon wild enthousiast dat ze weer kon lopen zonder zere voeten.
Over slijtage kan ik niks zeggen, omdat ik ze daarvoor niet lang genoeg heb gebruikt.

Ik zou ze gerust aanraden als ze verkrijgbaar zijn in een maat die goed bij de afmeting en vorm van de hoeven van je paard past.
Ook mijn merrie heeft hele kleine hoefjes en denk dat ze ook wel in de kleinste maat zal vallen. Hoeven zijn ook bijna rond. Volgens de kenners blijven de easyboot epics of de Renegade beter zitten. Ik laat ook iemand komen met verschillende hoefschoenen om te proberen.

Pucky
Stapper

Berichtdoor Pucky » 24 jan 2015, 15:19

Mijn merrie heeft ook hele kleine bijna ronde hoefjes dus twijfel ook tussen de gloves of de easyboot epics of de Renegade.
Ik laat iemand komen die meerdere hoefschoenen heeft om te proberen wat het beste past.
Uiteindelijk hoop ik dat haar hoeven hard genoeg zijn om zonder te kunnen.

Terug naar “Rijden”