Hulde aan Paulien

Rij-technische vragen of opmerkingen.
Sigrid
Tölter

Berichtdoor Sigrid » 19 feb 2013, 21:35

Heb je de volledige tekst gelezen in het topic waar Paulien haar tip gaf ? Het is alleen al vanwege de humor de moeite waard, dus lezen voordat je dit gaat doen.
Veel succes want het lijkt me wel handig als je paardje dit afleert voordat hij beleerd gaat worden.
Jazeker, ik heb het hele stuk gelezen van Paulien. Inderdaad met humor geschreven.
Ik denk absoluut dat het goed is om dit nu al te oefenen, voordat hij beleerd is. Ga ik ook zeker doen. Ik ben er ook van overtuigd dat het werkt. Met de zweep erbij werkt een paar keer, maar uiteindelijk zal dit niet helpen. Ik denk dat je dit creatief moet oplossen, zodat het paard er geen lol meer in heeft.

Hannie
Forumverslaafde

Berichtdoor Hannie » 20 feb 2013, 22:05

Veel succes Sigrid, gaat vast lukken...

Eylimi
Tölter

Berichtdoor Eylimi » 15 dec 2013, 10:53

Zo heb ik sinds kort een merrie die eigenlijk liever niet mee wil lopen aan het halster. Wandelen met haar is daardoor bijna niet te doen, want we kruipen vooruit. Ook als we weer op de terugweg zijn trouwens. Nu kun je zeggen, nou, simpel, wandel dan niet, maar, soms moet je wel wandelen (bijv. na een behandeling bij de osteopaat, of met een bepaalde verwonding)

Het is ook niet zo, dat het iets is, van geen zin hebben het erf af te gaan, want ze doet dit ook op het erf. Gewoon altijd. Meelopen aan het halster is niet leuk ofzo?? Heb al gedacht dat ze misschien niet achter me aan wil lopen en dat ik een andere positie moet kiezen, (naast haar, of vlak achter haar schouder) maar dat werkt ook niet. Ook geprobeerd of het met een hoofdstel aan beter zou gaan. Ja, je weet maar nooit, creatief blijven ...ook niet...Bij mijn andere paard loop ik al vanzelf naast hem, omdat hij met een normaal tempo loopt..

Ben wel benieuwd hoe ik dat zou kunnen verbeteren. Werken aan de hand gaat wel en longeren ook. Het is puur bij het meelopen van A naar B. Het zou natuurlijk beter kunnen werken, als ik iemand had die haar van achter wat zou kunnen opdrijven, maar ik ben voor 90% altijd alleen bezig met mijn paarden. Zeker als het vroeg donker is, want als het langer licht is, wil mijn man mij wel helpen :bounce:

:whip:
Marion

Reina
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Reina » 15 dec 2013, 11:19

Een langer zweepje met een klein plastic zakje eraan geprobeerd ( kun je alleen doen als ze niet zulke heftige reacties geven)? Even aan de achterkant daarmee geluid maken en zodra ze erop reageren belonen. De meesten gaan daar vrij snel voorwaarts mee ( kun je ernaast, maar ook met rijden gebruiken) en blijven ook voorwaarts Succes Marion!

Rat
Stapper

Berichtdoor Rat » 15 dec 2013, 15:46

De tip van Reina werkt echt als een droom. Ook ik had aan de hand problemen met mijn ruin en ik heb een plastic zakje aan het einde van een zweep geknoopt en hij weet nu echt dat hij dan voorwaarts moet. Kan dus ook de tip van Reina van harte aanbevelen ;-)

Eylimi
Tölter

Berichtdoor Eylimi » 15 dec 2013, 19:13

o ja, dat klinkt wel goed Reina. Dat kan ik zeker nog proberen. Probleem is alleen wel, dat als ik zelf een beetje naar haar zijkant probeer te manoeuvreren, ze al 'uitbreekt' zijwaarts. Dus dit moet ik wel met iemand samen proberen en dan hopen dat het positieve resultaat, blijft hangen. Bedankt voor de tip! d:)d

Terug naar “Rijden”