drachtigheidstest op urine

Vragen en onderwerpen over de fokkerij.
Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 19 jan 2012, 22:50

Mede naar aanleiding van eerdere discussie hier op het forum over de nadelen van opvoelen/scannen bij drachtige merries -> ik zag op internet dat er voor paarden toch ook een urine <a href='http://www.natuurlijkvoormijndier.nl/pr ... al-veulen/' target='_blank'>zwangerschapstest</a> aangeboden wordt, volgens de fabrikant met een zekerheid van 97%!
Iemand hier toevallig al ervaring mee??

Er zijn 2 soorten van, eentje voor de periode 38 tot 120 dagen, en eentje vanaf 100 tot 300 dagen.
Als test helemaal in het begin, om te weten of je merrie drachtig is of dat ze nog een keer gedekt moet worden, zal het dus niet zo handig zijn, want ook 38dagen is toch wel laat natuurlijk, dan is ze al lang weer hengstig geweest, maar als controle achteraf, bij twijfel (om wat voor reden dan ook) lijkt het me toch wel handig!? Als het echt zo betrouwbaar is, en het is ook niet zo duur (ongeveer 25E per stuk) en iig voor de merrie wel een stuk minder belastend, ben ik wel benieuwd, of het echt goed werkt.

Misschien dat ik het toch maar eens uit ga proberen, ik ben namelijk ook best heel benieuwd..!! (hoop op weer 2 veulens dit jaar, maar een merrie was het jaar daarvoor ook drachtig gescand, maar later verworpen, dus wel spannend of het nu wel gelukt is!)

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 22 jan 2012, 01:04

..helemaal niemand ervaring mee??
nou dan ga ik ze maar eens uitproberen!! :D
spannend!

Fáfnir
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Fáfnir » 22 jan 2012, 09:34

Nee geen ervaring mee, wel heel benieuwd hoe het afloopt!! :P

atli
Stapper

Berichtdoor atli » 22 jan 2012, 11:17

Yep, wij gebruiken ze en zijn er erg tevreden over. We gebruken ze als ze rond de 7 a 8 maanden drachtig zijn, dan weten we zeker dat we ze met eengerust hart bij kunnen voeren..... Altijd spannend, dat streepjes kijken !!!!!!! Annemieke

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 22 jan 2012, 11:20

ah wat leuk om te horen Annemieke!
..en dan ken jij misschien ook die vrouw wel, die dat in NL aanbiedt (ook uit Weert), en ook klassiek homeopaat is?! (had over haar volgens mij ook wel goeie dingen gehoord, lijkt me ook een erg prettig mens iig)
<a href='http://www.natuurlijkvoormijndier.nl/' target='_blank'>http://www.natuurlijkvoormijndier.nl/</a>

Nanna
Draver

Berichtdoor Nanna » 22 jan 2012, 11:27

Wij hebben het in IJsland laten gebruiken, toen het nog te vroeg was om te scannen, omdat je hiermee een paar dagen eerder kon zien. Merrie was inderdaad drachtig toen. groet, Annechien

atli
Stapper

Berichtdoor atli » 22 jan 2012, 11:42

Klopt Karina, Irmgard heeft haar paarden vlak bij ons staan, daar kwamen we achter toen we die tests gingen bestellen ! Ik weet verder niets van haar werkwijze, alleen dat ze erg aardig is :) , toevallig hebben we vorige week nog een test gedaan en die was positief
*o* *o*

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 22 jan 2012, 16:54

Annemiek, super!! *o* (wie x wie??)

En Annechien, hee wat apart, wat voor test had jij dan..?? Moet dan toch weer wat anders zijn dan deze, want deze kan (de ene soort dan) vanaf 38 dagen, en scannen kan toch juist al veel eerder!

atli
Stapper

Berichtdoor atli » 22 jan 2012, 17:07

We hebben beide merries laten dekken door Depill, is al jaren een grote wens van me ........
:D :D

Nanna
Draver

Berichtdoor Nanna » 22 jan 2012, 17:12

Ik begin opeens te aarzelen of het niet een bloedtest was....sorry, is een paar jaar geleden. Ik zou het Eline kunnen vragen, want daar kwam de merrie toen vandaan.

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 22 jan 2012, 17:16

ah dan zal het idd wel een bloedtest zijn geweest Annechien!

en eh Annemiek, spannend hoor, gaaf!

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 06 feb 2012, 16:11

Even een kleine update ivm de drachtigheidstesten, die ik intussen dus aangeschaft heb, en jaaaaaa: Dára blijkt inderdaad nog steeds mooi drachtig!!
Nu heeft ze ook wel een gigantische buik, dus je zou denken daar hoef je toch niet over te twijfelen.. maar ja, zo zag ze er vorig jaar eerlijk gezegd precies zo uit, en toen bleek ze uiteindelijk toch niet meer drachtig te zijn (terwijl ze dus in het begin wel drachtig gescand was, van Glotti..! :'( ) Maar nu gelukkig nu wel alles goed dus blijkbaar, en ze ziet er ook echt fantastisch uit, dus ik heb er alle vertrouwen in, heel blij mee!
Vond het wel fijn om het nu zeker te weten, en ben heel enthousiast over deze test! Vind dit zo veel makkelijker, het is totaal niet belastend voor de merrie (wat ik dus, ook al schijnen sommigen daar anders over te denken, van het "gewone" opvoelen/scannen toch echt wel vind, belastend en een risico!) heel makkelijk in het gebruik, en nog goedkoper ook! (ongeveer 25E per stuk, bij meerdere tegelijk iets goedkoper)

Flits
Tölter

Berichtdoor Flits » 18 mar 2012, 21:55

Moet m nog steeds gaan doen....

Merell123
Forumverslaafde

Berichtdoor Merell123 » 18 mar 2012, 22:05

Moet m nog steeds gaan doen....
volgende week heb ik toetsweek! En dus vrij veel vrije tijd, die week daarna zelfs 4dagen vrij! (niet echt een straf zo'n toetsweek) dus even San optrommelen en testen maar :D haha

Terug naar “Fokkerij”