Welke hengst voor mijn merrie?

Vragen en onderwerpen over de fokkerij.
10eke
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor 10eke » 31 jan 2012, 19:39

Het gaat totaal off-topic om er zo op in te gaan zoals jij nu wilt.
In mijn optiek vind ik dat jij; Repin er erg op in gaat.
Iedereen mag toch zijn mening geven en hoeft dan niet als een kleuter behandeld te worden.
Ik denk dat Tosca dit allemaal niet heeft gewild door een gewone vraag te stellen.
Laten we het leuk houden.

hyndla06
Forumverslaafde

Berichtdoor hyndla06 » 31 jan 2012, 20:34

Wederom ook hier erg jammer dat er weer zo negatief en persoonlijk gereageerd wordt!
Volsterkt onnodig en voegt bovendien niets toe!!

Iedereen mag zijn eigen mening uiteraard geven en met een gezonde discussie is niets mis.
Dat is toch ook juist leuk, dus niet zo belerend hoor!

Edit: zie nu dat er al een soortgelijke reactie gegeven is,
dus beetje dubbelop nu.

Paulien
Forumverslaafde

Berichtdoor Paulien » 31 jan 2012, 21:12

Heeft jou paard geen eczeem dan? Iets staat mij bij dat Frigg haar nakomelingen allemaal eczeem hebben?
Ik ken geen andere Frigg nakomelingen dan Hala (die inderdaad geen eczeem heeft) maar ook Prudur en Kímni (nakomelingen van Hala) hebben geen spoortje eczeem. Dus lijkt me vrij 'veilig' ;)

litla-dora
Renner

Berichtdoor litla-dora » 01 feb 2012, 09:22

Hoi,

Wellicht zou je nog wat standfoto's kunnen posten, omdat het op de bijgevoegde foto's lijkt alsof ze een wat lage en zware aangezette hals heeft. De foto kan erg vertekenen, ook de wintervacht op foto 2 helpt dan niet zo mee. Nogmaals, het lijkt zo op de foto, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.

Waar ik dan (als ze inderdaad een wat zware hals heeft) op zou letten bij een hengst is of zijn nakomelingen de hals goed gebruiken. Ik weet niet hoe het zit bij de andere hengsten op je verlanglijstje, maar ik weet in ieder geval van mijn 3 Boreas nakomelingen dat ze alledrie erg goed halsgebruik hebben. Veel natuurlijke oprichting en een goed draagvermogen in de bovenlijn.
Kijk maar eens op deze link <a href='http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=C19C14A1A5DA0548' target='_blank'>http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=C19C14A1A5DA0548</a>

Dit zijn de foto's van de veulenkeuring van Maas en Peel. Hier zijn 6 Boreas nakomelingen te zien (5 veulens en 1 3 jarige merrie). De laatste 5 foto's zijn de 3 jarige merrie Phoebe frá Ponjée (gekeurd met 8.02!), dan weer van onderen af geteld 4 foto's overslaan (van het zwarte veulen) dan zie je daar Ravi frá Ponjee, ook een Boreas nakomeling, gekeurd met 8.11, tevens hoogstgekeurde veulen van NL van jaargang 2011. Zijn foto's lopen tot Anouk die over de bakrand kijkt, dan weer 5 foto's overslaan, dan zie je Agodi (gefokt door Odette Nijssen) met zijn schimmelmerriemoeder, ook Agodi is boven de 8 gekeurd. De andere 3 Boreas veulens zijn te vinden op foto 23 t/m 27 (van boven geteld), foto 30 t/m 36 (van boven geteld, op deze foto's zie je ook Friso, de eigenaar van Boreas) en foto's 37 t/m 43 (ook weer van boven geteld).

Zo krijg je een beetje een idee van de veulens. 75% van de veulens van Boreas is ter keuring aangeboden. Daarvan is het gemiddelde cijfer 7,96. Dit is extreem hoog. Bovendien is het een behoorlijke opgave om een veulenkeuring te bezoeken (kost veel tijd, stress, geld), afgezien van dat het een momentopname is, zegt het toch iets over de aanleg die het veulen laat zien.
Uiteraard zijn er nog geen nakomelingen onder het zadel, (Boreas is van bouwjaar 2003, zijn 2 oudste nakomelingen worden dit jaar 4), maar zijn reeds behaalde resultaten zijn erg veelbelovend. Dat is ook de reden waarom ik met hem fok en de moeder van Phoebe en Ravi wederom dragend is van Boreas. Boreas wordt (zoals ook te lezen op de site van fra Breuerson) dit voorjaar onder het zadel voorgebracht als 5 ganger. Hij zal dit dekseizoen beschikbaar zijn voor een beperkt aantal merries.

Wellicht heb je zo wat meer informatie over Boreas en zijn nakomelingen.

Succes met je zoektocht en groetjes,

Sanne

Nynke
Forumverslaafde

Berichtdoor Nynke » 02 feb 2012, 19:07

Heeft jou paard geen eczeem dan? Iets staat mij bij dat Frigg haar nakomelingen allemaal eczeem hebben?
Nope, geen last van eczeem. (Ook niet gehoord dat haar moeder dit had)

De reden dat we naar Glymur kijken, is dat Hala soepelheid mist in haar bewegingen. Glymur zou dat wel goed verbeteren lijkt me. Van de benen zou ik eigelijk niet weten, maar ik ben ook nog niet zo thuis in de (ijslander)fokkerij.
Ik dacht dat de fokker van Jona mij dat toen vertelde maar kan ook in de war zijn. Vina een nakomeling van Frigg heeft eczeem, Jona (m.Vina) en haar 2 nakomelingen hebben eczeem. Gelukkig dat die van jou daar geen last van heeft! Suc6 met de hengstenkeuze!

Tosca2
Stapper

Berichtdoor Tosca2 » 03 feb 2012, 10:51

Hoi allemaal

Zijn een tijdje aan het bespreken geweest en we zijn er bijna zeker van dat het Glymur gaat worden (eerst nog even gaan kijken of hij in het echt ook zo mooi is :bounce: )

Ik kijk er alvast erg naar uit *o*

sassefras
Forumverslaafde

Berichtdoor sassefras » 03 feb 2012, 10:55

Afbeelding

Afbeelding

hier een glymur veulen, een prachtig hengstje. kan super bewegen en heeft keurige pootjes. hij is bijna twee. wacht maar _/-o_ _/-o_ _/-o_

hij heeft natuurlijk ook een prachtige moeder, paps kan niet alles alleen :P

Tosca2
Stapper

Berichtdoor Tosca2 » 03 feb 2012, 11:04

Wow Sassefras, echt twee hele mooie paardjes hoor. Ben erg onder de indruk van jouw merrie, heel mooi hoor. _/-o_

ijslander.be
Draver

Berichtdoor ijslander.be » 03 feb 2012, 13:12

Hoi allemaal

Zijn een tijdje aan het bespreken geweest en we zijn er bijna zeker van dat het Glymur gaat worden (eerst nog even gaan kijken of hij in het echt ook zo mooi is :bounce: )

Ik kijk er alvast erg naar uit *o*

Hij is machtig mooi om te zien!...geweldige aanwinst voor het continent!Ook lieve mensen;de nieuwe belgse eigenaar.
Glymur is machtig mooi om gewoon"naar"te zien.Adel straalt hij af...de benen zullen we dan later wel zien.De belgse eigenaar is ook"nen toffe"

Colette van Belgie

ps:en neen ik heb geen aandeel in Glymur.Heb zelf genoeg goede hyppische mannen op de wei maar ik ga zeker naar deze Edelman!

Terug naar “Fokkerij”