Wie heeft er een nakomeling van Einir fra oddholi?

Vragen en onderwerpen over de fokkerij.
Eylimi
Tölter

Berichtdoor Eylimi » 29 aug 2013, 14:09

Keuring is heel leuk. Er is natuurlijk wel onderscheid tussen aan de hand, of aan de hand en onder de man(vrouw) zoek iemand in de buurt die een beetje weet hoe het er aan toe gaat, en ga eens kijken bij een keuring.

Ik wil met Eylimi ook naar de keuring een keer. Als hij goed in conditie is, goed gereden is enz enz. Vind ik leuk om te doen, maar ik wacht wel totdat hij er echt helemaal klaar voor is. Er gaan maar weinig ruinen, maar dat maakt me niks uit.

Vroeger, toen ik nog in de Fjorden zat, gingen we gewoon altijd naar de keuring en dat deed bijna iedereen. Vind het nog altijd raar dat het bij de IJslanders zo weinig gebeurt. Bij ons was er dan ook nog een onderdeel bestgaande rijpony (Fjord) begon je met 25 en dan was het spannend hoor als je nog bij de laatste 5 zat. Is mij wel iedere keer gelukt toen. Misschien is dat wel iets wat mensen aan trekt om ook eens aan een keuring mee te doen *o*

Ineke
Draver

Berichtdoor Ineke » 30 aug 2013, 12:23

Ik mocht de foto's die ik kreeg van Eylimi in het topic zetten, dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eylimi
Tölter

Berichtdoor Eylimi » 31 aug 2013, 22:34

Hij lijkt wel heel bleek zo op die laatste foto, zo is ie niet hoor. De foto's verliezen ook wat aan kwaliteit, logisch met dat uitwisselen :-) Hij is in de zomer als de bovenste foto en in de winter (begint nu al) wordt ie wat donkerder.

hrolfur
Tölter

Berichtdoor hrolfur » 07 sep 2013, 20:57

Ik heb 2 nakomelingen van Einir. Ze hebben overeenkomsten maar hebben ook duidelijk veel van hun moeders. Ik ken best wel wat nakomelingen van hem. Wat mij aan de Einir-nakomelingen opvalt, is dat ze allemaal een zeer nuchter karakter hebben, zijn niet snel onder de indruk van wat er om hun heen gebeurt. Je zou bij wijze van spreken zo de kermis op kunnen. Ze hebben looplust. Over het algemeen makkelijke tolt. Mijn beide dames, Rán en Kímni, zijn 5-gangers. Rán kijkt qua uiterlijk veel op haar vader, maar Kímni totaal niet. Kímni is overigens door Marion gefokt d:)d

Eylimi
Tölter

Berichtdoor Eylimi » 12 sep 2013, 08:28

:D

Terug naar “Fokkerij”